News/ Article

Innovative Masking Solutions for Protein-enriched Products
โซลูชันใหม่เพื่อการแก้ปัญหากลิ่นรสในผลิตภัณฑ์เสริมโปรตีน

01.

Innovative Masking Solutions for Protein-enriched Products
โซลูชันใหม่เพื่อการแก้ปัญหากลิ่นรสในผลิตภัณฑ์เสริมโปรตีน

Due to fast-growing population demographics and changing dietary habits, global demand for protein is set to rise by 40% by the year 2030. Demand for vegetable proteins is experiencing major growth in developed countries.
ประชากรที่เพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็วและการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมการบริโภคอาหารทำให้ความต้องการโปรตีนทั่วโลกเพิ่มขึ้น โดยคาดว่าจะเพิ่มมากถึงร้อยละ 40 ภายในปี 2573 ในขณะที่ปริมาณความต้องการโปรตีนจากพืชในประเทศที่พัฒนาแล้วก็มีการเติบโตเพิ่มขึ้นเช่นกัน

02.

The flexitarian diet, which involves reducing meat consumption and finding vegetable-based alternatives, is becoming more and more popular among consumers; overall, people are leaning towards responsible consumption habits, motivated by ethical and environmental concerns, and are highly aware of dietary effects on their overall health.

สำหรับผู้ที่รับประทานอาหารมังสวิรัติแบบยืดหยุ่น (Flexitarian) คือกลุ่มคนที่รับประทานอาหารมังสวิรัติแต่สามารถรับประทานเนื้อสัตว์ได้เล็กน้อย (น้อยกว่าคนปกติ) มีแนวโน้มการบริโภคเนื้อสัตว์ลดลงเรื่อยๆ และพยายามค้นหาทางเลือกอื่นในการรับประทานโปรตีนจากพืชมากขึ้นและกำลังเป็นที่นิยมมากขึ้นในหมู่ผู้บริโภค โดยปกติผู้คนมักจะเรียนรู้ที่จะสร้างนิสัยการบริโภคที่รับผิดชอบ โดยมีแรงขับเคลื่อนจากความกังวลด้านสิ่งแวดล้อม และอาจเป็นข้อกำหนดตามหลักศาสนา อย่างไรก็ตาม ผู้บริโภคย่อมตระหนักถึงผลกระทบต่อสุขภาพของพวกเขาเช่นกัน

03.

First used for sports nutrition and diet products, proteins are now finding their way into everyday dietary choices. Protein is sought for its nutritional and satiating properties, and can now be found in a variety of food types: dairy products and baked goods, meal replacements, drinks, bars, etc. However, food processing companies face significant gustative challenges due to the unwanted off-notes and bitter flavours that proteins can bring to a product.

โปรตีนมีการนำมาประยุกต์ใช้ในอาหารสำหรับนักกีฬาและผลิตภัณฑ์อาหารเพื่อควบคุมน้ำหนักในช่วงแรกๆ กระทั่งปัจจุบันได้มีการนำมาใช้ในผลิตภัณฑ์เสริมอาหารในชีวิตประจำวันด้วย โดยโปรตีนให้สารอาหารที่มีคุณค่าทางโภชนาการและช่วยให้อิ่มท้อง ซึ่งจะพบการประยุกต์ใช้โปรตีนในหลากหลายผลิตภัณฑ์ เช่น นม ขนมอบ ผลิตภัณฑ์ทดแทนอาหารมื้อหลัก เครื่องดื่ม หรือโปรตีนแท่ง ฯลฯ อย่างไรก็ตาม หลายบริษัทต้องเผชิญกับปัญหาด้านกลิ่นรสในผลิตภัณฑ์เนื่องจากมีกลิ่นและรสขมที่ไม่พึงประสงค์จากโปรตีนที่ใช้ในผลิตภัณฑ์

04.

The innovative masking solution1 has been developed in order to improve the flavour of protein-enriched products. These active ingredients intervene on two levels: first, they provide an initial wave of volatile compounds that’s softens the aromatic profile by limiting off-notes from the protein. Secondly, they give mouth feel and extend the length on the palate by coating the sensory receptors, which is what allows the masking agent to reduce bitterness in the finished product.

โซลูชันสารกลบกลิ่นรส1 ได้รับการพัฒนาขึ้นเพื่อปรับปรุงรสชาติของผลิตภัณฑ์ที่อุดมไปด้วยโปรตีน โดยหลักการทำงานแบ่งออกเป็น 2 ขั้นตอน โดยขั้นตอนแรกคือการทำให้กลิ่นของผลิตภัณฑ์กลมกล่อมโดยการลดกลิ่นเฉพาะของโปรตีน ขั้นตอนที่สองคือการสร้างความรู้สึกในปาก และขยายความรู้สึกในการรับรู้รสชาติให้ยาวนานขึ้นเพื่อลดรสชาติขมจากผลิตภัณฑ์

05.

The solution was developed using extracts from natural flavours for the effectiveness. These solutions have been developed in order to provide gustative balance in product composition, thereby providing food processing companies with a wide range of options in terms of flavourings.

โซลูชันดังกล่าวได้รับการพัฒนาขึ้นจากการใช้สารสกัดจากธรรมชาติเพื่อให้เกิดประสิทธิผลในการแก้ปัญหาและเกิดสมดุลในการจัดองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ เพื่อให้ผู้ผลิตมีทางเลือกที่หลากหลายในการใช้กลิ่นรสมากขึ้น

06.

The solution to masking undesirable flavor notes in food and beverage systems relies on the right combination of different agents. However, there is a full range of masking agents for vegetable proteins, including wheat, rice, peas, soy, etc., as each vegetable protein is characterized by a particular type of off-note. With pea proteins, for example, organoleptic testing reveals that the innovative masking solution1 is able to significantly reduce the bitterness vegetable notes in finished products.

อย่างไรก็ตาม ในการแก้ปัญหาด้วยวิธีการกลบกลิ่นที่ไม่ต้องการสำหรับอาหารและเครื่องดื่มนั้นขึ้นอยู่กับการเลือกใช้สารกลบกลิ่นที่เหมาะสมกับผลิตภัณฑ์ นักวิจัยจึงได้พัฒนาสารกลบกลิ่นรสที่ครอบคลุมและหลากหลายสำหรับโปรตีนจากพืช อันได้แก่ ข้าวสาลี ข้าว ถั่วลันเตา ถั่วเหลือง ฯลฯ เนื่องจากโปรตีนจากพืชแต่ละชนิดนี้มีลักษณะเฉพาะตัว จึงมักให้กลิ่นที่เฉพาะตัวซึ่งผู้บริโภคไม่ชอบ อย่างไรก็ตาม ผลการทดสอบทางประสาทสัมผัสของการใช้โซลูชันสารกลบกลิ่นรส1 พบว่าสามารถลดกลิ่นรสขมของพืชในผลิตภัณฑ์สำเร็จรูปได้อย่างมาก

07.

The range also includes masking solutions for animal proteins with particularly for whey milk proteins, which are widely employed in the manufacture of dairy products and meal substitutes (shakes, etc.). Specialized masking agents are also available for beef proteins and amino acids destined for use exclusively in sports nutrition.

นอกจากนี้ยังมีโซลูชันสำหรับการกลบกลิ่นโปรตีนจากสัตว์ โดยเฉพาะอย่างยิ่งสำหรับโปรตีนนมด้วย ซึ่งเป็นผลิตภัณฑ์ที่ใช้กันอย่างแพร่หลายในการผลิตผลิตภัณฑ์จากนมและผลิตภัณฑ์ทดแทนมื้ออาหาร (แบบเขย่า ฯลฯ) ตลอดจนปัจจบันยังได้มีการพัฒนาสารกลบกลิ่นชนิดพิเศษสำหรับกลบกลิ่นโปรตีนจากวัว และกรดอะมิโนที่นำไปใช้แบบเฉพาะทางในด้านโภชนาการกีฬาด้วย

Innovative Masking Solutions for Protein-enriched Products

Due to fast-growing population demographics and changing dietary habits, global demand for protein is set to rise by 40% by the year 2030. Demand for vegetable proteins is experiencing major growth in developed countries.

The flexitarian diet, which involves reducing meat consumption and finding vegetable-based alternatives, is becoming more and more popular among consumers; overall, people are leaning towards responsible consumption habits, motivated by ethical and environmental concerns, and are highly aware of dietary effects on their overall health.

First used for sports nutrition and diet products, proteins are now finding their way into everyday dietary choices. Protein is sought for its nutritional and satiating properties, and can now be found in a variety of food types: dairy products and baked goods, meal replacements, drinks, bars, etc. However, food processing companies face significant gustative challenges due to the unwanted off-notes and bitter flavours that proteins can bring to a product.

Vegan protein sources. Top view on a grey wooden background

The innovative masking solution1 has been developed in order to improve the flavour of protein-enriched products. These active ingredients intervene on two levels: first, they provide an initial wave of volatile compounds that’s softens the aromatic profile by limiting off-notes from the protein. Secondly, they give mouth feel and extend the length on the palate by coating the sensory receptors, which is what allows the masking agent to reduce bitterness in the finished product.

The innovative masking solution1 has been developed in order to improve the flavour of protein-enriched products. These active ingredients intervene on two levels: first, they provide an initial wave of volatile compounds that’s softens the aromatic profile by limiting off-notes from the protein. Secondly, they give mouth feel and extend the length on the palate by coating the sensory receptors, which is what allows the masking agent to reduce bitterness in the finished product.

The solution to masking undesirable flavor notes in food and beverage systems relies on the right combination of different agents. However, there is a full range of masking agents for vegetable proteins, including wheat, rice, peas, soy, etc., as each vegetable protein is characterized by a particular type of off-note. With pea proteins, for example, organoleptic testing reveals that the innovative masking solution1 is able to significantly reduce the bitterness vegetable notes in finished products.

The range also includes masking solutions for animal proteins with particularly for whey milk proteins, which are widely employed in the manufacture of dairy products and meal substitutes (shakes, etc.). Specialized masking agents are also available for beef proteins and amino acids destined for use exclusively in sports nutrition.